Studier iFokus

Studier

Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 8531 ggr
[Jessica-B]
0

EN, N, VN, K ?

**Hej, jag har precis börjat plugga på komvux och fattar inte alls betygsgraderna.

Skolans hemsida har beskrivit betygsgraderna på sin hemsida såhär:**
EN - Ej i nivå med kursmålen N - I nivå med kursmålen VN - Väl i nivå med kursmålen K - Komplettera

Jag fick det till att:
EN - är det samma som IG N - G VN - VG K - ??????

Logiskt sätt borde den sista punkten vara MVG om vi tänker så, men ordet komplettera innebär ju att något saknas och behöver läggas till, inte sant? Förvirrad!

Tacksam om någon skulle kunna beskriva betygsgraderna för mig haha, jag blir verkligen inte klok på det.

MVH Jessica

Stephanie
0

Betyder det inte bara att du ligger i nivå med kursmålen, men inte gjort allt som krävs för att få ett betyg?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Jessica-B]
0

Men om man är i nivå med kursmålen så borde man ju kunna få ut ett betyg?  I don't get it.

Sehvrin
0

#2 Fast det kan ju vara så att alla uppgifter inte är inlämnade?

Hittade det här på skolverkets hemsida:

"Ämnena svenska eller svenska som andraspråk, engelska, matematik och samhällskunskap är kärnämnen. Även andra ämnen finns i utbildningen. Betyg ska sättas på genomförd kurs. Följande betyg finns: Icke godkänt, Godkänt och Väl godkänt."

Så komplettera är egentligen inte ett betyg, utan jag tror det handlar om att man inte lämnat in alla uppgifter, men de uppgifter man har lämnat in är i nivå med kursmålen.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Stephanie
0

#3 Det var så jag också tänkte Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Jessica-B]
0

Så med andra ord är VN högsta betyg? :)

Sehvrin
0

#5 Jupp

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus