Umeå universitet
Är det någon här som studerar på umeå universitet? hur tycker du att det är där? Trivs du? Är lärarna bra? Berätta!
Om du går Miljö och hälsa så berätta gärna om hur du tycker den inriktningen är, var det som du tänkte dig?
Umeå är toppenbra! Jag läser biomedicinprogrammet och trivs hur bra som helst med lärare, labbassistenter osv. Självklart finns det puckon till föreläsare men det finns överallt. Utbildningen är bra upplagd och kurs/programansvariga är väldigt seriösa och anordnar mycket. T.ex. praktik/studiebesök på företag/sjukhus/forskningslabb m.m. De anordnar kvällar då examinerade kommer och berättar vad de jobbar med nu och vad man ska tänka på. Även en "karriärplaneringskurs" där man får lära sig att skriva sin CV, vad man bör göra för val i livet för att ta sig dit man vill etc. Toppenbra kurs! Det var tack vare den som jag insåg att jag inte vill bli biomedicinare. ;o)
Staden är toppenbra, människorna är mysiga, utbudet i staden är jättebra på alla sätt och vis trots att det inte räknas som någon "stor stad".
En gammal klasskompis till mig från gymnasiet gick "miljö och hälsa" är jag för mig. Hon är jättenöjd och har fortsatt vidare på en Masterutbildning. :o)
Jo en sak till. Campus är samlat på ett och samma ställe och inte utspritt över hela stan som i Uppsala. Till och med sjukhuset med Medicinska biblioteket och föreläsningssalar ligger på Campus. Väldigt praktiskt! Om du behöver plugga så rekommenderar jag Medicinska biblioteket på sjukhuset. Det är bättre än universitetsbiblioteket. ;o)

Tack för ditt svar :)