Söka distanskurs?
Jag funderar på att läsa en distanskurs i höst (om kartprogrammet GIS, tror att det blir den kurs som Lunds universitet ger) men har ingen aning om hur och när jag bör söka. Någon som vet?
Och hur funkar det med kåravgift och allt sånt där när man läser på distans?
Kårobligatoriet avskaffas 1/7-2010 så det behöver du inte bry dig om och tidigare hade de ofta en specialkår för distansare som hade lägre avgift.
För att få svar på dina frågor föreslår jag att du ringer till skolan och bor du långt ifrån fråga ifall du måste komma till skolan under studietiden (de flesta distansutbildningar är inte 100% distans utan man kan behöva komma till skolan ibland för någon större redevisning och liknande.)
Bli medlem, anmäl dig till kursen med hjälp av sökmotorn eller kurskoden. Skulle inte kursen ha kommit upp än så gör den det senare. Alla universitet och högskolor är kopplade till sidan och det är genom denna sida man anmäler sitt intresse till en kurs, inte genom skolorna då de ofta hänvisar till studera.nu bla. Lund. Det kostar inget att söka till en kurs. Du kan alltid tacka nej genom att inte tacka ja när du får information om reserv eller plats. Du kan söka studiemedel.