Studier iFokus

Studier

Etikett: 19-studieflykt-off-topic
Läst 941 ggr
Niklas
0

Några goda nyheter och en dålig

I helgen driftsatte vi version 1.5 av iFokus-plattformen. Med den följde några förbättringar:

* Längst upp i varje diskussionstråd finns en ikon med texten "Första olästa". Ett klick på den rullar ner till den senast lästa kommentaren. Det kan vara praktiskt i långa diskussionstrådar.

* Nu kan vi få ut diverse statistik för sajterna. Bland annat ser listan över de fyra mest aktiva medlemmarna den senaste månaden ut så här:

Rickard007

19

niklas

16

Tom

14

AndersE

8

Motsvarande lista för hela iFokus-nätverket ser ut så här:

ÅsaF

2174

Kajsa_

1497

Grodan

1135

Tyvärr inträffade ett missöde också. Vissa medlemmars personliga presentation och Avatar har försvunnit. Det gäller medlemmar vars personliga sida besöktes samtidigt som uppdateringen gjordes. Jag beklagar det besvär det medför för de drabbade.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

En till nyhet är att man kan se alla diskussioner man har deltagit i genom att välja gruppen "Mina inlägg" i inläggslistan. Det är ett bra sätt att hålla koll på trådar man har varit aktiv i.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Cartman
0

Bra funktioner man jag hade nog fokuserat på att strippa allt oväsentligt och snabbat upp resten. Jag tror att folk mer uppskattar en oseg funktionsoöverdrälld site än en seg funktionsöverdrälld dito. Finns faktiskt en formel (publicerad förra året) för detta. Finn formen och inveckla därifrån istf att utveckla i all oändlighet är mitt tips. Tror ni redan har funnit formen och lite till och att det är dags att backa och inveckla.

Rickard007
0

Oj, jag är förvånad.

Hennum
0

#2: ja tycker de e bra att man kan gå direkt till forum man varit aktiv i… för ja brukar ha svårt att hitta tillbaka :P dessutom e de ju bara jättekul me onödiga funktioner ju :P hehe. men ja håller ändå med lite.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Rickard007
0

Jojo. Åsa dominernar här;)