Studier iFokus

Studier

Etikett19-studieflykt-off-topic
Läst 841 ggr
Kaj
0

TTC The Teaching Company

TTC The Teaching Company 

Vill bara upplysa om denna site. Ger riktiga högskolekurser som man kan få på mp3 eller DVD (Hela föreläsningen inspelad på film). Egentligen inget om studieteknik men bra sätt att kunna ta till sig ett ämne i sin mp3 spelare närhelst man har lite tid över. T ex när man är på gymet eller i löparspåret.

De har fantastiskt många kurser inom många intressanta ämnen.
Varje kurs är uppdelat på mellan 20-45 lektioner om ca 30 minuter vardera. Man får således en massa timmar att lyssna på och kan lära sig massor.

Visst de kostar en slant men som komplement om man tar en kurs i t ex medeltidshistoria kan det vara värt att lägga ner säg 500-800 kr för att få ca 15 timmars föreläsning av en professor.
Ni kanske kan byta med varandra så kommer man lite billigare undan (om man nu inte har några skrupler och tankar från fildelingssiterna)

Själv lägger jag ner dem på min MP3 i telefonen och lyssnar på dem.
Jag har lyssnat på ett par rörande Universum och fysik och en om Vikingarnas historia och betydelse för det västerländska sammhället. Mycket givande.

AndersE
0

Intressant!

Tom
0

Det låter som ett bra sätt att lära sig saker.

Tom

Bookia
0

Ja, de verkar verkligen ha satsat på kvalité. Men för en fattig student som mig är kurserna ändå snuskigt dyra.