Matte C på distans?
Jag ska börja läsa matte C på distans. Börjar antingen den hrä eller nästa beroende på när jag får grejerna.
Det jag undrar är om någon annan gjort detta och tyckte det gick smidigt? Allt sker ju via datorn, vilket jag tycker låter praktiskt. Var det nå krångligt eller flöt allting på? Och med krångel menar jag inte om någon tyckte det var svårt för det beror ju trots allt på hur bra man är i matte och inte. Utan krångel med själva distansen är det jag vill veta. Och hur andra har tyckt att det funkar? :)
Jag har aldrig läst matte på distans, men jag vill tipsa om en annan sak - Mattecentrum! De anordnar regelbunden mattehjälp på flera ställen i Sverige. Kanske du bor i närheten av någon sådan? Dessutom har de Matteboken som är en sida där de går igenom alla mattekurserna från A till E. Främst i text, men de har också videogenomgångar på vissa delar!
De kan säkert hjälpa när man läser på distans! 

Mvh Stephanie 

#1 Tack så mycket för tipsen! :)
Jag har läst både matte D och E på distans. Det var helt ok men man får ha lite diciplin på sig själv eftersom det är lätt att hitta på annat istället eftersom man sitter hemma. Jag vet inte hur det kommer bli på din distansutbildning men jag hade i alla fall en personlig lärare som jag kunde maila eller ringa om jag hade frågor. När jag sedan gjort hemtentan och hon hade rättat den så ringde hon och "förhörde" mig om tentan.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#3 Jag kommer också ha någon form av lärare. Har inte hört något om att någon skulle ringa och hålla på :o haha hoppas jag att ingen gör xD