Studier iFokus

Studier

Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 1804 ggr
Sara
0

Hur fungerar universitetet?

Jag är antagen till kursen statsvetenskap politisk teori på distans och jag undrar hur det fungerar.

Har man lektioner via nätet eller läser man själv och bara lämnar in uppgifterna?

Man måste visst vara med i en studentsammanslutning för att få delta och göra prov. Kan man välja eller blir man bara tilldelad en utefter vad man läser?

Sara

Monarchy
0

det är väl ändå frågor du ska fråga studevägledaren för det universitet du kommit in på.  ring eller maila.

Sara
0

Tänkte jag kunde fråga här..

Sara

moondancer
0

Svår fråga, beror helt på hur läraren lägger upp kursen.

Det är vanligt att man har föreläsningar på nätet, och att man har en massa eget ansvar att plugga. Ibland kan det bli några föreläsningar i staden där universitetet ligger också. Examination är också lite olika från tillfälle till tillfälle, men vanligast är att man får en hemtenta, dvs ett antal frågor man skall svara på med de hjälpmedel man får ha (oftast det man får tag i).

Lättast att veta hur det går till är att fråga ansvarig lärare, brukar stå på kursens hemsida

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Sara
0

Tack!

Sara

SaraC
0

Jag läser på distans och vi har i stort sett allting över nätet. Vi har ett "rum" för kursen på nätet där allt material läggs ut, en del föreläsningar läggs ut där och vissa streamas. Genom ett program där man använder headset och webcam har vi även seminarium och gruppträffar. De flesta tentor har vi gjort via nätet men en del har vi gjort antingen på campus eller på annan godkänd plats. Någon eller några gånger per år har vi oftast träff inne på campus. Vi har alltså bra kontakt med lärare och andra kursare och en hel del lärarledd undervisning.

Men har läst sommarkurser på distans där upplägget sett helt annorlunda ut, enbart uppgifter utlagda och egen inläsning och inlämning med en del inslag av grupparbeten och föreläsningar, och även stött på medstudenter som läst på andra håll som haft andra upplägg så som #3 säger varierar det beroende på vart man läser, vad och på kursansvarig.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sara
0

Tackar!

Sara