Studier iFokus

Studier

Etikett10-litteratur
Läst 2706 ggr
Helajna
0

Konstvetenskap i Uppsala!?

Hej!
Som rubriken antyder så börjar jag v.3 2010 på konstvetenskap A här i Uppsala (äntligen) :)
Det jag nu letar efter är dels andra konstvetenskap elever, som har gått eller ska börja.  :)

Samt så behöver jag en rad olika böcker och efterlyser dessa, då det blir lite väl dyrt att köpa alla nya.

Någon som har någon/några av böckerna? Eller tips på vart jag kan hitta dem?

Boklista:

-D'Alleva, Anne : Methods & theories of art history

-Elkins, James : Stories of Art

-Markus, Thomas A.; Cameron, Deborah : The Words Between the Spaces : Buildings and Language

-Adams, Laurie : Art across time

-Gardner, Helen : Gardner's Art through the ages : a global history. Kleiner, Fred S

-Honour, Hugh; Fleming, John : The visual arts : a history

-Stokstad, Marilyn : Art history : combined volume. Cateforis, David; Addiss, Stephen

-Handbok om 1900-talets konst

-Ching, Francis D. King; Jarzombek, Mark M.; Prakash, Vikramaditya : A global history of architecture

-Danto, Arthur Coleman : After the end of art : contemporary art and the pale of history

-Konst, kön och blick : feministiska bildanalyser från renässans till postmodernism. Lindberg, Anna Lena

-Langdon, Helen : Caravaggio : ett liv. Eklöf, Margareta

Tacksam för all hjälp:)

Helajna
0

Putt :)

elyse
0

"Stories of art", "Gardner's art", "Art across time" och "Art history" finns begagnade på www.kurslitteratur.se (en superbra site!).

Helajna
0

ååh tack! jag hittade art across time och stories of art där och har redan kontaktat säljarna och dem är mina. gjorde en till sökning nu och hirttade de två andra. tack :) hoppas de finns kvar de med :D