Hur få motivation?
Jag mår rätt så… skit… och har gjort de senaste veckorna. Jag går trean på gymnasiet nu och har förstås en hel del press på mig… Inte allt för mycket uppgifter dock, enligt mig själv. Men ändå får jag då och då panik över att jag inte kommer klara av allting, inte kommer hinna osv. Har börjat sova dåligt, vaknar mitt i natten och har panik över allt som måste göras. Drömmer till och med att jag pluggar, vilket gör att jag i princip blir trött av att sova!
Dels så blir jag helt slut bara av det psykiska just nu, men jag har också himla svårt att hitta motivationen att plugga! Jag kan sitta en hel dag i skolan, utan att få någonting gjort alls. Timmarna bara försvinner iväg och helt plötsligt är dagen slut… Veckorna bara försvinner..!
Jag vet inte om jag ens vågar tänka på studenten, då får jag väl ännu mer panik över att jag måste ha bra betyg också, inte bara klara av skolan…
Hur sjutton ska jag kunna känna mig motiverad att plugga…

Mvh Stephanie 

Jobbig sits det där! Jag går också sista året på gymnasiet, dock längtar jag till studenten eftersom jag vill söka in till högskolan/universitet direkt. Det är just det som är min motivation - att komma in på högskolan eller universitet.
Du måste komma på något som kan få dig att orka plugga, om än bara lite. Är det något du vill ha? Något du vill unna dig? Tänk på något som får dig att må bra, får dig att bli glad och gör det till din motivation :)
Problemet är att jag också vill söka in på högskola/universitet… Men jag vill plugga till sjukgymnast, vilket verkar ha en intagningsgräns på 17-18, närmare 18-19 poäng… Jag ligger på ett snitt VG nu, och jag tror inte ens att jag skulle komma upp i 17 poäng ens om jag fick MVG i alla ämnen nu….
Därför blir det nästan lite negativ motivation där, eftersom jag känner att hur mycket jag än pluggar så kommer jag inte upp till den poängen.

Mvh Stephanie