Studier iFokus

Studier

Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 2087 ggr
Linnah
2009-04-22 20:58
0

Undanflykter

Vad gör ni när ni inte vill plugga? Har ni plötsligt extremt välstädade lägenheter, lagar väldigt god mat eller blir oerhört sugna på att gå och simma?

Själv sitter jag precis och skriver PM, och aldrig har det väl varit så viktigt att svara på trådar i forum! :D Lägenheten ser ut som ett bombnedslag, eftersom jag verkligen inte får ägna mig åt städning just nu, men datorn är svår att motstå. Har också en medlemstidning jag är redaktör för som är oerhört mycket roligare att skriva för. Har också fått väldigt väldisciplinerade träningsvanor - mer disciplinerade än mina studier någonsin varit. :) Enda sättet att få saker gjort är att dra ur sladden/stänga av internet och tvinga mig. Men det går långsamt framåt i alla fall! Tur att biblioteket har öppet sent på kvällarna. ;)

Frida
2009-04-26 03:15
0

Har många kompisar som brukar städa ovanliga saker när det börjar närma sig tentaperiod, till exempel putsa fönster och liknande. Jag hamnar framför datorn istället och spelar World of Warcraft eller så sätter jag igång med ett omfattande projekt så som att sy kläder eller allmänt pyssel. Ta sig tid att läsa skönlitterärt är inget jag brukar ha ork eller tid för fören det börja närma sig tentor, då brukar jag alltid få läst en hel del sådant.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

AndersE
2009-04-30 02:38
0

Kul sträng! Känner igen mig direkt utan att direkt kunna tillföra fler exempel…

[Tassy]
2009-05-27 02:14
0

Här hemma skuras det från golv till tak, lagas mat i stora lass och tränas hejvilt i min jakt på nya undanflykter hehe Oskyldig

WinterPrince
2009-06-17 10:26
0

Jag städar också väldigt mycket innan tentor. Sen sitter jag med i två olika styrelser, varav i den ena som informationsansvarig. Det är mycket roligare att sitta och göra planscher än att tentaplugga.

Sehvrin
2009-09-16 10:38
0

Ja, diska och städa verkar alltid behövas som mest när man ska plugga Oskyldig Annars så är internet den största faran (oops, jag borde ägna mig åt skolarbete just nu, faktiskt Skäms).

Det finns förresten ett talesätt/ordspråk här i Ryd (som är ett av de största studentområdena i Linköping):

"Student-Ryd är aldrig så rent som under tenta-p" Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

moondancer
2009-09-16 11:20
0

Städning drabbar mig ganska ofta när jag måste plugga, internet också.

På grund av benskada behöver jag nu röra på mig, så jag ger mig ut och går en timme varje dag, och nu när man verkligen måste plugga hårt blir denna timme gärna 2 timmar längre.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

siddelina
2009-09-23 19:14
0

Haha, o vad jag känner igen mig! Jag slötittar på dvdboxar, fastnar vid datorn, skriver en massa annat som jag INTE ska skriva på, umgås med vänner. Ja, listan kan göras oändlig.

SaraC
2009-09-24 19:43
0

Jag gör allt möjligt superviktigt - städar, bakar, hänger på iFokus.. Även fast jag alltid lovar mig själv att "den här gången ska jag börja i tid så jag slipper stressa."

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Saiva]
2009-09-28 04:23
0

Haha, mitt hem är aldrig så rent som under tentaperioder! ;o) Golvbrunnen och vattenlåset, fönster, bakom spisen… Förutom standard att diska undan, dammsuga och torka golv o.s.v. Oskyldig

Stephanie
2009-09-29 18:59
0

iFokus blir hemskt intressant för min del. Men jag lyckas väl egentligen fördriva tiden utan att göra något speciellt alls! Förvånad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

siddelina
2009-09-30 17:44
0

#10 Instämmer, undrar just varför det finns så många intressanta trådar på iFokus under tentaperioder  Skrattande