Vad har jag för rätt?
När jag gick första året på min utbildning, Folkhälsovetenskapliga programmet på Mälardalens Högskola, och var hos studievägledaren och pratade lite om vilka kurser som högskolan kunde erbjuda till den valfria termin som vi hade.
Sa då att jag hade läst Pedagogik A 20 p på Linköpings Universitet och han sa då att jag kunde tillgodoräkna mig dom, gå ut ett halvår tidigare om jag ville (kan inte det för högskolan har bara examinationer på våren).
Valde då en kurs på Örebro Universtiet som gick käpprakt åt helvete men var inte så orolig för jag hade mina poäng från Linkan och fortsatta mitt andra år
Nu när jag valde en kurs för mitt tredje år på studera.nu så kollade jag runt lite på mina sidor hur mkt på poäng jag hade osv. Såg då något som gjorde mig lite orolig att jag inte kunde tillgodoräkna mig mina poäng från Pedagogiken! Stod även att jag inte kan tillgodoräkna mig poängen från Örebro heller.
Har fått reda att vår studievägledare kanske inte har alla hästar hemma så att säga i den skallen =P Säger saker som inte stämmer osv.
Ska gå till honom och fråga om mina poäng och så. Men vad har jag för rätt om jag inte kan tillgodoräkna mig poängen? Han sa ju til mig att jag kunde det och valde då en kurs för skoj skull som inte gick så bra på grund av olika orsaker
/Anna

ingen?
På vilket sätt står det att du inte kan tillgodoräkna dig de poängen? Jag vet inte riktigt hur det fugnerar hos er men om jag vore du skulle jag ta kontakt med programansvarig och fråga honom/henne hur det ligger till. Som ansvarig för ett program borde han/hon ha koll på läget om vad som kan tillgodoräknas eller ej. Är kurserna likvärdiga borde de gå att tillgodoräkna. Stå på dig!
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#2 Bra tips. Har kompisar som haft jätteproblem med studievägledare som inte kan något, men som då kontaktat programansvarig och fått bättre svar.
Men den uppfattningen jag har fått efter mina vänners duster med det administrativa är att om studievägledaren har gett fel råd, så har man inte särskilt stor rätt ändå…

#2 Tack för svaret!
Okej, ska göra det imorgon. Det finns andra som har läst fristående kurser som tex psykologi så förstår inte varför jag inte skulle kunna göra det om det skulle vara så. Studera.nu gör mig nervös
Det står bara typ: Poäng att tillgodoräkna: 0 hp. Typ… Vågar inte gå in på studera.nu mer.
#3 Kan man inte påpeka att studievägledaren är inkompetent och ger felaktig information som betyder att jag behöver läsa 30 hp extra samtidigt som jag ska skriva C-uppsats… Kanske ska kombinera hur studenters hälsa ser ut i nuläget på MdH 
Jag är bara så jävla trött på denna skolan, programmet, lärarna. Virrpannor hela högen, inkompetens =P
#4 Men att det står så betyder inte att du inte kan tillgodoräkna dig dem utan att du inte har fått några poäng tillgodoräknade ännu. Det kan alltså vara så simpelt att studievägledaren inte har gjort ditt tillgodoräknande i Ladok. Prata med programansvarig men jag tror att det kan vara så enkelt att studievägledaren helt enkelt inte har ändrat i systemet.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#5 Ahaaa, okej. Så kan det iofs vara…. Ska försöka få tag i dom idag. (Har för övrigt 20/30 p/hp)