Hjälpa med Matte E?
Någon som skulle kunna hjälpa mig med matte E tro..? Förstår inte alls vad boken pratar om, och jag har fastnat
Skulle verkligen behöva hjälp…
Det jag behöver hjälp med är när jag ska ta reda på rötterna till ett komplext tal… I boken förklarar de inte stegen i exemplen, så jag hänger inte med på vad de gör 

Mvh Stephanie 

Jag skulle kunna försöka. Det var ett par år sen jag tog E-kursen, så jag är nog lite rostig. Men att försöka skadar ju inte.
Om du ger mig ett par uppgifter kan jag försöka visa hur man ska gå till väga.
Faktiskt tror jag att jag har lyckats nu! Men tack i alla fall! 

Mvh Stephanie 

Fast nu kom jag på en sak jag skulle behöva hjälp med. Jag måste ha glömt bort under sommarlovet hur man räknar med de exakta värdena för vinklar i trigonometriska funktioner, i grader och radianer.
På formelbladet finns inte alla exakta värden med - resten får man väl räkna ut själv. Men jag minns inte hur man gör
På formelbladet finns mellan 0 och 180 grader, men hur räknar jag om jag behöver veta exakta värdet för tex. 270 grader då?

Mvh Stephanie 

Lite OT men… JÖSSES! En annan blir helt yr i huvudet bara av att läsa tråden
Klarade inte ens matte A i gymnasiet utan fick läsa upp det på komvux
Hur som helst. Hoppas du klarar kursen utan allt för mycket problem
Verkligen starkt att ge sig in på så avancerade kurser!
Jennie
Faktiskt är det förvånansvärt lätt tycker jag… Jag verkar dock aldrig lyckas ta mig över MVG-strecket, men det är inte det minsta svårt att klara G i alla fall. Jag skulle nog inte vilja påstå att man behöver vara något snille för att klara det.

Mvh Stephanie 

Skönt att det inte är så svårt i alla fall. Själv fastnade jag med algebra kapitlet i matte B och sen dess har jag inte vågat försöka igen hihi
Jennie
Ja, det är inte kul när man fastnar däremot… När man förväntas lära sig mer - och bygga på den del man ännu inte förstått 

Mvh Stephanie 

Blir lätt så med för stora klasser och för få timmar med lärare. Det jag kan i mattematik väg är mer eller mindre självlärt för läraren hade aldrig tid att bara sitta ner och gå igenom nåt en extra gång.
Jennie