Studier iFokus

Studier

Etikett19-studieflykt-off-topic
Läst 2660 ggr
Linnah
2009-04-22 00:09
0

Lustiga studenttraditioner

Jag bor på Lappkärrsberget, vilket är ett område med (i princip) enbart studentbostäder precis ovanför Stockholms universitet. Varje tisdag kl 22.00 (dvs för drygt 5 minuter sedan nu senast) öppnar allihop sina fönster och ställer sig och vrålar. Skriker ut sin tentaångest, stress, irritation över lärare och allt möjligt annat. Jag kom ihåg det nyss när jag plötsligt hörde hur det lät konstigt ute, och öppnade fönstret och hörde hundratals röster skrika i mörkret. Jag skrek lite jag också för sakens skull. :) Hade jag inte bott på baksidan mot skogen, utan in mot de andra husen, hade det förmodligen varit ännu mer intensivt. Grymt rolig grej tycker jag!

Har ni några andra lustiga grejer som görs i ert område, på er skola eller liknande?

Frida
2009-04-26 03:11
0

Det finns ju många tolkningar på vad som är lustigt. Men traditioner som vi har på Chalmers: cortége på valborg, pubrunda varje torsdag i läsvecka ett med mera. Sen har ju varje sektion och förening sina egna traditioner. Vi på KFKB och grannsektionern kemi brukar till exempel äta tårta på våra skyddshelgons namnsdag.

Men något liknande som det du beskriver kan jag faktiskt inte komma på, framför allt inte på studentbostäderna. Irritation över tentor och liknande brukar vi ta ut under ET-raj (Efter Tenta-raj), eller CMP (Clear Memory Pub) som det också kallas, efter varje tentaperiod.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Panzer
2009-05-08 22:22
0

Linnah,

Dom har exakt samma tradition i Uppsala (Flogsta), jag vet.. jag har nämligen bott där:)

[Tassy]
2009-05-27 02:04
0

#2 Japp, Flogstavrålet/flogstaskriet har jag också hört ett antal gånger Skrattande

Panzer
2009-05-27 19:50
0

#3 Jag fick uppfattningen att utbytesstudenterna älskade detta fenomen allra mest, då all sköns engelska obsceniteter vrålades ut.

Men det mest sanslösa med Flogsta var det faktum att en del studenter slungade ut möbler från balkongerna, detta skedde i princip varje helg. Hyresvärden gjorde ingenting, mer än att på måndagarna forsla bort allt bråte ifrån gårdarna. Hela Flogsta området var/är som en enda stor fritidsgård.

[Tassy]
2009-05-27 21:00
0

#4 japp.