Studier iFokus

Studier

Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 1816 ggr
WinterPrince
2009-03-02 15:04
0

Trögtänkt

Jag tänkte kolla om det är fler som känner det som jag.

Jag läser till ingenjör och har många föreläsningar med räkneexempel. Problemet för mig är att det tar sån tid att tänka. Innan jag knappt hunnit börja tänka så är det någon som spottar ut svaret och föreläsaren går vidare.

Det är inte det att jag inte förstår, utan behöver bara tid att tänka igenom vad som sagts.

Livet går ju upp och ner och just nu undrar jag om jag är tillräckligt smart för att bli ingenjör. Även om jag lyckas ta mig genom studierna, hur ska det gå på en framtida arbetsplats?

Stephanie
2009-03-07 23:29
0

Jag skulle väl inte direkt säga att "smartheten" ligger i hur snabbt man tänker… Jag tycker väl att jag är rätt bra på matte - jag har lätt för att förstå. Men så fort man ska tänka snabbt, så står det bara stilla för mig. Som idag på Postkodsmiljonären skulle man på tittarfrågan storleksordna tal, 5+5, 6+7, 9+2 och 8+4 tror jag att det var. Det enda jag fick ihop snabbt var 5+5, annars fick jag nästan sitta och räkna på fingrarna för att få ihop de andra Tungan ute

Jag kan inte tänka mig att man förväntas sitta och räkna snabbt (i huvudet?) om man jobbar som ingenjör? Huvudsaken är väl att man räknar rätt. Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal