Högskoleprovet
Tänkte höra om det är någon som har köpt material för att förbättra sitt högskoleprovsresultat.
Är det någon som har upplevt att det har varit värt det?
Jag gjorde HP våren 07, med resultatet 1,2 och igen hösten 08 med resultatet 1,5.
Jag har inte övat mer inför andra tillfället jag gjorde provet, utan tyckte att det helt enkelt var mer avslappnat och att lottningen av delarna var till min fördel. Mattedelarna kom tidigt, när jag fortfarande var pigg och alert, och inte sist på dagen som det gjorde på första provet.
Så min hypotes är alltså att de här studiehjälpmaterialen man kan köpa för att få 2,0 antagligen är ganska överskattade. Eller?
Jag har ingen uppfattning om studiehjälpmaterialen fungerar men det är intressant att man pluggar inför ett prov som ska visa vad man har lärt sig under många år i skolan :-)

Ja det känns ju lite konstigt vad det kan vara för studiehjälpmaterial som ska lyckas förbättra tiotals år av skolgång..
Det finns faktiskt mycket bra hjälpmedel om man vill plugga till högskoleprovet och för många är det nödvändigt (alla har ju dessvärre inte alltid så bra lärare som man kan önska). Att plugga till högskoleprovet är väl först och främst även att lära sig hur man ska tänka på de olika delarna och få tips som underlättar när man väl sitter med alla frågorna på riktigt.
Det kom ut en ny bok tidigare i år som jag tyckte var jättebra inför högskoleprovet, naturligtvis kommer jag ju inte ihåg dess exakta namn men jag har skrivit om den här i en annan tråd om just högskoleprovet. Sedan finns det massa onödigt material (köpa internetkurser etc) som bara ger ångest i mitt tycke. Gå hellre till biblioteket och låna boken (Vägen till 2,0 kanske var dess namn).
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag kan varmt rekommendera hpguiden.se, jag har testat både den och 2komma0 (som jag inte ALLS rekommenderar) och är man angelägen om att göra ett bättre resultat så finns det massor av hjälp att få och både metoder och grymt mycket övningar.
Jag tror inte hjälpmedeln skulle skada iaf. Jag har bara testat ett gammalt högskoleprov, och jag tycker de är så annorlunda upplagda mot vanliga prov att det inte skulle skada att förbereda sig ordentligt.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km