Toalett bok
Vad är en toalett bok? Det ordet kom jag precis på! :-)
En toalett-bok, är en bok som man har liggandes brevid toaletten som man tar upp och läser när man skiter.
Jag har jätte-svårt att läsa böcker. Bokstäverna hoppar hit och dit, jag hoppar över ord, hoppar helst över sidor och glömer bort alla som jag läser och ibland får jag även ont i huvudet. Jag har bara läst ut en enda bok i hela mitt liv, bortsett från barnböcker.
Nyligen upptäckte jag, att det faktiskt gick väldigt lätt att läsa bok när jag satt på toaletten. Mamma har laggt dit en bok som heter Nyttan av att tala högt med sig själv, av Per Naroskin. En mycket bra bok!
När jag tog upp den och började läsa från början, märkte jag inte utav den stress som jag annars brukar ha när jag läser. Jag kunde läsa texten i lugn och ro utan att bokstäverna hoppade huller om buller och jag kom faktiskt ihåg allt jag har läst. Synd bara att jag är snabb när jag skiter. :-)
Jag tror att ett bra tips till dem med samma problem som jag, är att ha matte-boken inne på toaletten. Prova så får ni se själva! :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Hehe, det var ju en rolig och smart idé:)
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus

Bok på toan är inte jättebra för mig, då jag gärna fastnar i en bok. Då är det bättre med böcker i badet:D
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Haha. Vad roligt du skriver och förklarar!
Jag kan bara säga tack för tipset! Men jag håller nog med moondance, jag skulle föredra att läsa böcker när man badar :)
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Toan/badrummet är ett suveränt ställe! Jag får alltid mina bästa idéer där!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km