kurs i snabbläsning
hej!
jag behöver hjälp att hitta en kurs i snabbläsning i Stockholm. jag har en begåvad 18åring dotter som går sista året på gymnasiet. nu har hon själv (äntligen) börjat komma till insikt om att det blir svårt att klara högskolestudier med den långsamma läsningstakt hon har idag.
att bara läsa in o ta till sig teknik kommer inte att funka, det måste finnas en inspirerande person som lärare! någon som vet något o kan guida oss rätt??
tacksam för hjälp!
ingela
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att hitta en kurs i Stockholm då den enda jag kan rekommendera finns i Göteborg. Däremot vill jag gärna tips om boken Plugga smart och lär dig mer skriven av Björn Liljeqvist. Björn är en oerhört inspirerande människa med en imponerande minneskapacitet och hans bok (vid sidan om de tillfällen jag har haft honom som föreläsare) har hjälpt mig med mina högskolestudier (läser till civilingejör i bioteknik på Chalmers).
Hoppas att någon annan har erfarenhet av bra kursledare i Stockholm som de kan tipsa dig om och önska din dotter lycka till!
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Imemory håller kurser i Stockholm. De finns både lärarledda och som självstudiematerial.
Vänliga hälsningar
Niklas