Studier iFokus

Studier

Etikett: 01-allmänt-om-studier
Läst 1935 ggr
Helajna
0

Kultur- och stilhistoria kurs! -Hjälp!

Hejsan!

Jag läser till inredningskunsult på deltid på distans och vill nu kompletera min utbildning med en kurs i Kultur- och stilhistoria eller designhistoria för att läsa om olika stilepoker i möbler, inredning och arkitektur
. Jag läste dettta ämne lite kort på gymnasiet och tyckte mycket om det. Men nu då jag börjat leta kan jag inte hitta någon! Har letat både i Uppsala där jag bor och på distans men hitills inte kunnat hitta.

Är det någon som vet? eller någon som har tips om hur jag kan gå till väga för att leta efter denna utbildning?

Vill verkligen gå den och det vore konsigt om den inte fanns?

Frida
0

Det är sällan en kurs på gymnasiet och högskolan går under samma namn, tänk på att högskolans kurser ofta kan vara väldigt snäva och ha ett namn som är mer detaljerat (exempelvis "kultur och mode i sverige på 1700-talet"). Bredda din sökning och ta kontakt med din handledare för distansutbildningen. Han/hon har kanske ett hum om vad för fler kurser det viss inom ämnesområdet.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Helajna
0

#1 tack! jag kom på det jag med .. jar sökt på lite nya grejer med som Möbelhistoria, designhistoria m.m.. men baraa att leta vidare :)

Min distanskurs ligger i Danmark så är lite svårare att få svar i sverige av dem tror jag.. men är ju värt ett försökt :)