The Chief Happiness Officer
Kanske inte riktigt studieteknik, men en blogg som jag börjat uppskatta ganska mycket är The Chief Happiness Officer. Alexander är en dansk kille som skriver mycket om Happiness At Work. Hur blir man gladare på jobbet, får gladare anställda och tjänar mer pengar genom att glada anställda gör ett bättre jobb än sura anställda.
Det finns mycket tänkvärt att läsa.
Mvh // Johan
Många bra tankar på den sidan.
Jag gillar en av kommentarerna om hur man gör någon glad på jobbet.
"Jag brukar köpa med mig en påse med syltmunkar när jag ska gå på ett trist möte. Det uppskattas nästan alltid även om alla vet att man kan bli fet av dem. Nackdelen med det här är att man blir inbjuden till en massa möten som man egentligen inte behöver vara med på."
Tom
Tack för tipsen! Syltmunkar, jag ska tänka på det. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Den var bra!
"If a company wants it's employees to feel something about the company, the company must be prepared to feel back. To value it's employees as people, not just as resources.
And this means yout won't fire people, just to get a 5% increase in stock price. This means that you won't carelessley reassign people to a department they don't want to work for. This means leaders will do everything in their power to make their people happy at work."
Ja, det är en bra inställning till ett jobb.
Vänliga hälsningar
Niklas