Studier iFokus

Studier

Etikett06-tentor-prov
Läst 1766 ggr
navel
2007-09-15 12:31
0

vad ÄR detta?

Hej allesamman, jag är ny här och hoppas på att få råd från er.

Jag pluggar just nu på komvux.

Och jag har ett problem: allt jag läst försvinner när jag ska skriva prov.

Jag gör alltid utmärkt ifrån mig på egna arbeten, oavsett om de är skriftliga eller muntliga.. men när jag får frågor som jag ska svara på rakt av sådär.. då är allt, bokstavligen, som bortblåst.

Jag kanske kan svara på två tre frågor, men sedan är det tomt. 

De frågor jag svarat på får jag ofta vg på, TROTS att jag under skrivandets gång faktiskt varit totalt osäker på om det jag skriver är korrekt eller inte.

Vad tusan är detta för form av psykos?

För några år sedan när jag pluggade till massör satt jag i snitt 4-5 timmar och pluggade… med samma katastrofala provresultat.

Vad är det och vad kan jag göra åt det?

Niklas
2007-09-17 15:58
0

Det låter som stress. Du kanske kan göra någon avslappningsövning före proven. Har du provat det?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

navel
2007-09-17 20:00
0

ja, jag har tom varit positivt inställd på riktigt inför ett matteprov som det sedemera gick åt skogen med.

Jag har idag fått tipset av min psykologilärare ( en mycket kompetent man och tidigare verksam psykolog) att besöka psykmottagning och be om remiss till psykoneurologisk undersökning (har jag för mig att det var).

Vilket känns vettigt för min del.

Niklas
2007-09-17 20:50
0

Hoppas att det löser sig då.

Vänliga hälsningar

Niklas

navel
2007-10-04 14:42
0

Hej igen Niklas, tack för ditt stöd.

Jag har ännu inte gjort något utav tidigare nämnda tester, men jag tror mig ha funnit en studietaktik som funkar rätt ok med mig. :)