Studier iFokus

Studier

Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 1565 ggr
ParaKiss
0

Japan - språkresa...

Vet inte alls vart jag ska lägga detta inlägg. Så jag lägger den lite överallt…

Det är ju så att jag vill åka till Japan på språkresa och plugga japanska. Jag kommer då ev behöva hjälp ifrån CSN med studiemedel. Men man behöver då ha gymnasienivå, typ över 2000 p. Tydligen.

Men har inget…. Men fick i vårteminen G på grund eng.
Jag vart mobbad och hade en massa problem i skolan. Så jag pluggade inte klart. Håller just nu på att plugga in grund på Komvux.
Att komma på gymnasiebetyg och få de poäng jag behöver kan ta ca 3 år för mig. Men jag vill inte vänta så länge! Vill åka till Japan så fort som möjligt. Jag vill så gärna till Japan och stanna där längre tid. Och språkresa kändes som lättaste och billigaste alternativet. men har inte råd och betala språkresa själv. därför behöver jag CSN hjälp. Men kan inte eftersom jag behöver pängen. Och det kan ta flera år. vill inte vänta så länge… Tar för lång tid…

Hur kan jag ta mig till Japan? Vill ha förslag och flera alternativ… Snabba och billiga ena typ

didis
0

Bara en tanke - kan man jobba som au pair i Japan??

[Norrbysa]
0

Varför så bråttom? Om du pluggar klart gymnasiet och samtidigt extrajobbar kan du samla ihop en strörre reskassa.

En gymnasieexamen ska du väll ha iaf?

Det kostar en hel del att plugga utomlands trots att du får pengar från Csn. Jag var själv påväg till ett annat land än Japan men fick avböja pga. alla avgifter.

feiner
0

Japan är dyrt och tror att många romantiserar bilden av det landet. Ofta interagerar man inte med lokalbefolkningen utan umgås och bor med andra utbytesstudenter.

Jag hade satsat på att klara pluggandet och prata med folk som studerat där och höra sig för ordentligt innan resan dit.

Japan är ett land som har stor fokus på framgång. Så fundera på vad du har att tillföra dem, kan låta brutalt men det är ett knepigt land att bara vara i. Plugga språket kan du göra på hemmaplan.

Lycka till, vill du och kämpar för det så når du dit tillslut.