Planer inför hösten
Det är så jobbigt när allting är så oklart. Jag är i stort sett klar med min utbildning i produktutveckling och design men nu känns allting så osäkert.
Jag vet inte vad jag ska göra i höst och tiden bara springer iväg! Det börjar bli så sent så sent så sent för allting och jag har grym sluta-plugga-ångest!
Det står mellan 3 altenativ:
1. Göra Ex-jobb nu i höst och ta ut Civ.ing-examen.
2. Jobba i höst och skriva Ex-jobb till våren.
3. Läsa vidare till en Master-examen.
Altenativ 1:
Vet inte om jag kan göra ex-jobb eftersom jag ännu inte hittat nåt, plus att jag har två tentor kvar och är eventuellt inte ens behörig till att skriva Ex-jobb. (Förmodligen går de ändå.)
Altenativ 2:
Sommarjobbet på Volvo har blivit förlängt och dom de ser ut kan jag jobba där nästen hela hösten. Känns som ett bra altenativ om jag inte hittar något Ex-jobb som känns 100&.
Altenativ 3:
Att läsa vidare till Master har jag inte ens tänkt på förut, men om jag inte hittar något Ex-jobb eller inte får stanna kvar på Volvo så känns det ju mycket bättre att läsa kurser som leder till något än att läsa strö-kurser bara för att få csn.
Jag tycker inte om det här… Känns som om jag inte har kontroll över min situation. Jag ville bara skriva av mig lite.
Lämna gärna lite feedback.

Vad känns bäst för dig att göra? Följ magkänslan, den brukar ha rätt =) Lycka till med vad du än väljer att göra =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Du kanske helt enkelt behöver göra någonting helt annat för att få lite perspektiv på livet? Backpacka dig runt jorden eller ta jobb på en Kiwiplantage på Nya Zealand eller något :-)
Annars håller jag med föregående talare. Gå efter magkänslan för kontroll har man sällan till 100% i livet. Det är lite det som är tjusningen, att ge sig in i saker man inte har full koll på bara för att känna att man klarar av saker efteråt. Nu är ju inte ditt problem så speciellt avgörande för ditt liv så gör som du känner.