Högskoleprov 5/4 2008
Imorgon är det dags att skriva högskoleprovet. Det är mitt andra och jag tänkte försöka förbättra mitt resultat från 2004 (fick då 1,0). Förhoppningarna ligger på runt 1,5 och jag har tagit hjälp av en ny bok som kom ut 2007. Den kompletta guiden till högskoleprovet heter den och jag kan verkligen rekomendera er andra som kommer göra provet i framtiden att ta en sväng förbi biblioteket och titta igenom den. Den ger bra med fakta, gångbara lösningsmetoder och innehåller ordlistor på vanligt (på högskoleprovet) förekommande ord på både svenska och engelska.
Någon mer som ska göra provet imorgon? Hur har ni förberett er?
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Tack för tipset, fast jag kommer aldrig ge mig på den :-). Är inte modig nog. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Var det någon mer som gjorde provet den femte april? Hur gick det för er? Är ni nöjda med er prestation?
Värdinna på Fantasy

Hur gick det för dig, eller är det så att det dröjer innan du får veta? /Vanessa
Jag fick veta mitt resultat så fort de publicerade facit eftersom jag hade skrivit av mina egna svar på pappret man får. Det är normeringen som tar tid men de senaste tre proven har normeringstabellen varit likadan =/ Fick i alla fall 1,4 och är rätt nöjd. Hade jag bara inte ändrat ett svar i sista sekund hade jag fått 1,5 =(
Värdinna på Fantasy

Så länge du är nöjd så är det bra. /Vanessa