Stressad!
Hejsan. Jag har nu snart två stora skolsaker pågång. Ett stort NO prov i Fysik om ljuset och en So/Sv inläming om Franska och Amerikanska revolutionen. Jag har total noll koll på båda av dom. Det känns om jag inte fattar ngt alls. Så jag undrar angående NO:n finns det ngt bra sätt att plugga in allt på? Och i So/sv:n jag lyckas aldrig komma igång att skriva och vet inte hur jag ska kunna förklara det jag vill och så blir allt rörigt. Förlåt om allt blev så rörigt nu när jag skrev men allt känns rörigt och stressade! Mvh Mig

Har du någon som kan hjälpa dig? Min bror hade ett specialarbete han skulle skriva i nian som han inte fick tummen ur att göra, jag hjälpte honom med det. Det enda jag gjorde var att sitta och prata med honom och tipsa om hur han skulle göra och lägga upp arbetet, han gjorde allt själv jag bara hjälpte honom att strukturera upp det, har du nån som är bra på att skriva arbeten som kanske är lite äldre och har gjort det flera ggr be om hjälp ;o)
När det gäller fysiken skulle jag vilja säga samma sak på ett sätt, läs igenom all text så du får en uppfattning be sedan någon förklara det (utan att skriva upp massa formler) för om du har en bra bakgrund och fattar själva systemet så kan man sedan mycket lättare räkna på det.
Rent konkret så är det ju svårt att ge tips om man inte vet om du är stressad för att det skall vara klart påmåndag eller om två veckor, beroende på hur snart allt skall vara fixat så kan ju olika metoder vara bra.
LYCKA TILL!

Hur går det, har du redan gjort allt? Så det är försent att hjälpa tilll? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#0: För NO-ämnen tycker jag att mindmaps borde fungera utmärkt. Det är ofta ordning på saker i de ämnena.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag gissar att det är försent nu men kan iallafall säga vad jag brukar göra när jag pluggar inför prov.
Jag brukar läsa igenom allt, sen skriver jag sammanfattningar och försöker att inte titta alltför mycket i boken. Om det är nåt jag inte förstår eller nåt som är väldigt rörigt så brukar jag rita mycket också.