Studier iFokus

Studier

Etikett07-muntliga-skriftliga-redovisningar
Läst 2462 ggr
Emmelie
2008-01-13 23:23
0

Redovisningsform

Hej

Snart är dte dags för nationellaproven i Sv B för min del. Och den muntliga reddivisningen skall pågå i ca. 5 min. Jag har nu funderat ett tag på vad jag vill reovisa om, det skall ha med ämnet dröm och verklighet att göra. Så det är ett helt okej ämne. Ingenting avancerat så. Men jag har ett litet bekymmer. Jag är själv rättså insatt i ämnet retorik och vill gärna göra ett bra intryck när jag nu redovisar i mina 5 minuter.
       Men hur skall jag gå tillväga för att göra det intrycket jag nu vill? Vilken redivisningsform skulle passa bäst tror ni? Jag är själv inte så förtjust i power point. En tanke jag har är att göra en stor tankekarta samtidigt som jag pratar. Hur kan jag spinna vidare på den iden? Har ni själva några erfarenheter av egna eller andras redovisningar som etsat sig fast och som ni minns väl?
       Vi har ingenting som begränsar oss speciellt i denna redivisning, det enda vi inte får göra är ju att spela in en film på 5 minuter och visa den ;).

MvH
Emmelie

AnneN
2008-01-14 01:51
0

Jag tror inte det har så stor betydelse om du använder PP eller OH, det som brukar impa på lärare är att vara ordentligt påläst, ha mkt beskrivande bilder och ett ordentligt kroppspråk.

Önskar dej lycka till med redovisningen =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
2008-01-18 21:53
0

Idén med tankekarta/mindmap gillar jag. Om du pratar och under tiden bygger upp en tankekarta framför ögonen på dem kommer de att minnas massor.

Tänk på att fem minuter går fort. Du hinner inte så mycket. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning