Missbruk av "PowerPoint" och Tankekartor
Jag tycker att det finns alldeles för många som verkar tror att bara man gjort en "PP"-presentation med snygga tabeller och punktlista.. så kommer eleverna lära (intressera) sig mer för det som lärs ut (berättas). Faktum är att jag tror att i många fall stjälper snarare än hjälper detta "pedagogiska" verktyg i undervisningen.
Vad ska man respektive inte ska man ha en "PP"-presentation till, tycker ni? Egna erfarenheter
_
Sen är jag lite nyfiken på hur man kan använda "tankekartor" i undervisning. Jag tänker att tankekartan kan vara bra för att se elevers förkunskaper och diskussion men sen då? Attans visst kan även tankekartor bli förvirrande och komplexa med pilar både hit och dit.. Nackdelarna med Tankekartan?_
PS Upptäckte nyss att det fanns ett boktips om mindmapping, kanske får ta och läsa den. Fler tips

powerpoint funkar till det mesta inom min utbildning iaf (BMA) jag avskyr mindmaps! flummigt! sedan tycker jag det är bättre att komplettera med att rita om det är saker som kan illustreras med bilder och för att illustrera en serie reaktion tex

PowerPoint i yrkes livet är jättebra, det ser ut som om man har tänktigenom sin presentation länge
det är lustigt ett stapeldiagram är det nästan aldrig någon ifrågasätter 
PowerPoint-presentationer är bra. Dock så är det väldigt vanligt att folk blir för avhängsna och läser all fakta innantill. PowerPoint-presentationer skall i min mening enbart innehålla stödord och diagram/tabeller/bilder.
#3: Jag delar din uppfattning.
Vänliga hälsningar
Niklas

#3 jag tycker som du när det gäller PP
Dessutom så vill jag tillägga att PP-presentationer kanske inte är det som mäst lär ut saker och ting men det är bästa sättet att dela information med andra :)
Enligt mig iaf