Studier iFokus

Studier

Läst 63 ggr
[Sommarros]
0

Skriva tentamen med bläck

Hej
Det här kanske är en dum fråga, men är det okej att skriva tentamen med bläck?

Jag har köpt en bläckpenna som går att sudda ut bläcket med… så den går ju att använda. Men sedan kom jag på att man kanske bara FÅR skriva med blyerts?

Någon som vet?

Anonym
1

Jag skrev mina tentor men en sån penna du beskriver och det var ingen som sa något ☺️

[Sommarros]
0

#1: Vad bra!
Jag tänkte att det brukar nog inte stå några sådana regler om att en viss penna är godkänd men inte en annan vad jag vet….

:)

[Undertaker]
0

#2: Tänk på att Frixion pennors, etc. bläck (som suddas med hjälp av värme) även försvinner om tentorna (eller vad man nu skriver med dem) råkar hamna i direkt solljus vid ett fönster eller på en väldigt varm plats. Händer inte ofta att viktiga papper gör det men jag har varit med om elever vars prov varit skrivna med det där läraren eller den som skulle rätta dem råkat "sudda" allt.

[Sommarros]
0

#3: åh nej!!!!
Nu är det redan för sent!
Jag har ju redan skrivit tentan. :(

suck…

[Undertaker]
1

#4: Bör inte vara ett problem. Här började pennorna användas av elever 2013/2014 och jag vet bara att det hänt vid tre tillfällen sedan dess. Men kände att det är bra att vara medveten om att den risken finns. Samtidigt är den nog lägre än att någon råkar spilla på tentan.

[Sommarros]
0

#5: okej…
jag får hålla tummarna för att det håller!

jag är så trött! kunde inte sova knappt i natt på grund av oro inför tentan.

Jag får verkligen hoppas att min oro minskar med tiden inför allt med studierna.

[Undertaker]
1

#6: Ja du, förstår dig men det brukar bli mindre läskigt. Man lär sig ju vad man ska vänta sig på ett ungefär.
Ska börja min Bachelor nästa denna höst.

Vad pluggar du?

[Sommarros]
0

#7: Jag studerar en utbildning där man lär sig om textproduktion, olika designprogram osv. Ungefär som en blandning av media med lite grafisk design, men med störst fokus på kommunikation och på att skriva informativt på olika sätt.