Studier iFokus

Studier

Etikett05-studieteknik
Läst 28 ggr
[Malou04]
2022-11-19 16:22
0

Hur pluggar du?

Själv har jag ingen strategie utan gör liksom det jag just känner för och iblan dinget alls

[Sommarros]
2022-11-20 08:19
0

Jag har inte heller någon strategi.
Jag håller koll på deadline för uppgifterna, och så skriver jag lite då och då fram tills sista dagen eller dagen innan- då jag ger järnet och sprintar in i mål. :)

När det kommer till att läsa studentlitteratur är det också beroende på hur pressande det är. Inför en tentamen kan jag sitta flera timmar och läsa och anteckna för att försöka förstå så mycket som möjligt. Är det bara läshänvisningar inför en lektion så läser jag kanske bara en gång… ibland läser jag inte ens klart allt som är rekommenderat att läsa.

Jag fokuserar alltid mest på det som har en tydlig deadline- inlämningsuppgifter, redovisningar och tentamen.
Tanken är att jag ska finna en bra studieteknik med tiden.

Åsa S
2022-11-21 16:51
1

Jag brukar göra flashcards på föreläsningen och sedan börjar jag öva på dem direkt ofta behöver jag inte mer än 10-15min övande per dag och dagarna innan tenta gör jag något kul istället. För mig funkar det inte att läsa ånga timmar i sträck korta pass under flera dagar funkar bättre