Studier iFokus

Studier

Läst 223 ggr
[kanskemenbarakanske]
0

Byta skola till Sthlm (ssk)

Hej!

Jag går nu på sjuksköterskeprogramme och har studerat snart första terminen i en annan ort men bor kvar i Stockholm då jag har min familj och vänner här.
Jag har nu sökt in till Sthlm till våren men jag har ett dilemma. Jag kommer inte få börja i termin 2 utan måste gå om. Alternativt så kan jag ta kurserna tillgodo men detta betyder att jag inte kommer få CSN och måste jobba.

Hur hade ni gjort i min sits? Hade ni gått om och göra om alla kurser för att få CSN? Eller hoppats på att man får börja på sitt gamla jobb (som man helst inte hade velat gå tillbaka till) eller fortsätta på den skolan man går?

Något som får mig att vilja byta till Stockholm är också den faktorn att praktiken kommer göras i den ort jag studerar på, vilket betyder långa resor. Sedan tycker jag även att mina klasskompisar inte är så roliga då alla har barn och sambo och nästan bara pratar om det. Har alltså inte hittat någon som är "som mig" och vill knyta kontakter och hitta på saker utöver skolan.

[Roses2]
0

Är det verkligen krav att praktiken måste göras på studideorten?

[kanskemenbarakanske]
0

ja det är krav på det

[kanskemenbarakanske]
0

#1: ja det är krav på det

[Roses2]
0

#2: Hur lång tid tar det att åka då?

[kanskemenbarakanske]
0

#4: ca 2h så det blir 4h fram och tillbaka :/

Åsa S
0