Hur bygga ett fungerande schema?
Hej alla!
Jag har 12 ämnen jag ska lägga upp på fem dagar. Således borde det gå bra med ca 3 ämnen dagligen va? Just nu fungerar mitt schema dåligt då allt ligger huller om buller, så lite hjälp med strukturen vore kul. Därför undrar jag hur ni gör när ni bygger ett hållbart och fungerande schema. Kom gärna med tips till en ringrostig här.
Vet inte riktigt vad det är för schema du ska bygga - har aldrig byggt ett sådant själv. Men om du ska lägga ungefär lika mycket tid på varje ämne kan det ju vara en idé att lägga 3 per dag, då kommer du ha kört varje ämne en gång på dag 4. Sedan på dag 5 kan du ju antingen börja om från början, eller så har du extra tid till de ämnena där det kanske behövs lite mer.
#0: 3 ämnen/dag låter som en bra utgångspunkt.
Jag hade listat alla ämnen från det jag tycker är mest lättsamt att läsa till det som känns mest krävande och sen lagt in de mer krävande ämnena tidigt i veckan (när man oftast har mest energi från helgens vila) och sen valt ämnen så att det känns som att man får nedförsbacke fram emot fredagen så att säga.
Tyckte #1 hade en bra idé där om att ha tex fredagen som en dag då man kan ge de ämnen som behöver det lite extra tid.
// Harley
- Redigerat 2021-11-01 16:05 av Herveaux