Hur mycket på komvux?
Hej,
Har en fråga till er som studerat på komvux!
Jag arbetar heltid 08.00-16.00. Vill studera vidare och för att kunna göra det behöver jag läsa till 2 nya ämnen samt läsa upp ett. Hur många ämnen klara man på en och samma gång samtidigt som man har ett heltidsjobb tror ni?
Beror väl både på vilka ämnen det gäller och hur lätt du har för studier. Tror att det är väldigt individuellt, dessutom spelar det in hur "trött" du blir av jobbet och vad du gör för övrigt (familj, intressen som tar mycket tid och ork etc).
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#1 har relativt lätt för studier ett utav ämnena har jag dock väldigt svårt för. Har en hund so m kräver mycket motion men inte mer än så, inte speciellt tungt arbete!
Jag skulle läsa de två lättare ämnena parallellt först och sen det svårare separat.
#3 tack! det lutar åt det!
Tänk på att om du inte har slutbetyg redan eller gymnasieexamen, utan istället endast samlat betygsdokument så får inte idrott och hälsa samt estetisk verksamhet ingå. Hur som helst, min sambo arbetar 50 % och studerar 100 %, och det han skulle aldrig klara mer och det förstår jag verkligen. Alltså skulle jag inte rekommendera att du studerar snabbare än 50 %, och det översätts till exempelvis en 100-poängskurs på 10 veckor.