Studier iFokus

Studier

Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 1905 ggr
cinalovisa
2016-12-25 21:54
1

Avbryta studier?

Påbörjade i augusti en högskoleutbildning som jag då kände mig säker på. Flyttade ganska snabbt in i studentboende och gick all in för utbildningen. Redan nu har jag dock börjat fundera över huruvida detta var ett smart val. Jag hittar varken intresse eller motivation för utbildningen och helst av allt vill jag avbryta utbildningen som annars är klar om 3 år. Det är mycket som ska gås igenom innan det ska hända isåfall, så jag tänkte höra om någon av er gått igenom samma eller liknande situation?

Tjeja
2016-12-25 22:07
2

Klassiska känslor under första terminen på en ny  utbildning för många. Man inser att utbildningen kanske inte alls fokuserar speciellt mycket på det man faktiskt är intresserad av egentligen.

Frågan är då, är det saker du behöver ta dig igenom för att lära dig det du verkligen är intresserad av och vill jobba med i framtiden? Eller är det så att yrket du trodde du ville utbilda dig till faktiskt innebär något helt annat än du trodde?

När du vet svaret på de frågorna vet du nog av dig sjäv vad som är rätt att göra för dig i ditt fall. 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.