Naturvetenskapligt basår
Jag var på komvux igår och snackade med dem om nästa år. Jag tänkte att jag kunde plocka bort matte 3c ur kurspaketet naturvetenskapligt basår, som jensens vux erbjuder. Då sa han att jag måste läsa 3c även fast jag just nu läser matte 3b… De som hatar matte lika mycket som jag gör förstår nog min panik… Dock sa syv i min skola nu att det inte stämmer, att 3b bör räcka… Nu när jag kollade online så står det faktiskt också 3b, 3c eller motsvarande som krav… Så knäppt att han sa så där till mig… Då kommer min fråga, kan jag plocka bort den kursen ur kurspaketet eller bör jag söka varje kurs för sig istället för ett kurspaket…? Någon som läst dessa kurser på komvux i Sthlm på distans å kan berätta om sina erfarenheter så uppskattas det!!
jag läste naturvetenskapligt basår fast på SU, och där var man inte tvungen att läsa alla kurser vad jag vet. Det enklaste i ditt fall är nog att söka varje kurs var för sig skulle jag tro.

Kruxet är väl närmast att man inte klarar de övriga ämnena utan matten.
Kort sagt, matte ingår i ALL naturvetenskap, så man behöver lite mer än grundskolans matte (den som hette "räkning" när jag gick i skolan).
Du behöver kunna lite statistik, och du behöver kunna sätta ihop grafisk presentation av försöksresultat. Du måste kunna göra numeriska jämförelser mellan olika fenomen. Så matten kan du inte avvara när du läser naturvetenskap.
Håller helt med #2!