Studier iFokus

Studier

Etikett14-övrigt-skolrelaterat
Läst 3334 ggr
josephineochestelle
2016-02-25 20:32
0

Försörjningsstöd + studier

Hej. Är inskriven på arbetsförmedlingen, söker jobb aktivt men pluggar också upp ett gymnasieämne gratis på komvux. Eftersom att det bara är ett ämne (100 p) får jag inget CSN-bidrag för man måste ha 210 p för det. Kan jag ändå bli nekad försörjningsstöd från socialen? Någon som vet? Mvh

Tjeja
2016-02-25 20:49
0

Jag vet inte, men det är nog säkrast att du kolla upp det ordentligt med din socialsekreterare/handläggare/socialkontor. För har du inte fått ok ifrån dem först ökar risken betydligt att du blir återbetalningsskyldig.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

josephineochestelle
2016-02-25 20:53
0

Jag har inget stöd därifrån just nu. Ska dit imorgon och få besked, men är så orolig så det känns som om hjärtat ska hoppa ut ur halsen på mig..

Moalinn
2016-02-25 21:10
2

Jag tror inte du blir nekad om du fortfarande är inskriven på arbetsförmedlingen! Pluggade på komvux i höstas (75%) och då skrevs jag ut från arbetsförmedlingen precis innan kursstart och kunde då inte få något försörjningsstöd från soc utan fick ta lån hos csn. Men nu ska jag plugga upp ett ämne på komvux med arbetsförmedlingen i ryggen och då är det fullt möjligt att få försörjningsstöd. Så jag tror allt att du kommer kunna få hjälp! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

josephineochestelle
2016-02-25 21:16
0

Tack snälla för ditt svar! Lugnade mina nerver lite!

Thotis90
2016-03-04 16:41
0

Jag studerar en kurs á 100 poäng på 50 % via Komvux och jag får studiebidrag av CSN. Det här är tredje kursen som jag studerar i den takten och jag har fått studiebidrag hela tiden. För nästa kurs har jag också sökt lån. Jag har förvisso varit inskriven på Arbetsförmedlingen hela tiden.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

fridelfina
2016-03-18 21:08
0

Hur gick det?

Studier brukar vara ett hinder vid behov av försörjningsstöd, men är det studier via Af kan det funka….