Studier iFokus

Studier

Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 797 ggr
[Mazamizari]
0

VFU - verksamhetsförlagd utbildning, handledarna

Hej, det här riktar sig mot folk som liksom jag studerar vid en lärarutbildning på högskole/universitets nivå. Jag undrar helt enkelt vad nu har för slags kontakt/relation till era handledare på er VFU-skola. Varför jag undrar detta är för att folk i min klass och liknande brukar reagera rätt rejält då jag berättar att min handledare kan ringa mig under terminerna bara för att han vill prata. Jag vet inte, men är det jätte konstigt? Folk verkar tycka det. Så vad har ni för erfarenheter? Hur ser eran relation ut med er handledare?

Loris M
0

Det var ett tag sedan jag gick lärarutbildningen, men jag kan inte minnas att jag hade "en relation" till min handledare. Hon hjälpte mig med uppgifter, att komma in i verksamheten och fanns till hands när jag hade frågor under tiden jag varit där. Vi har aldrig haft kontakt utanför hennes arbetsplats och arbetstid. 

Vilken termin läser du? Är det här din första/enda handledare? Jag tänker att den relationen som du beskriver med några få meningar inte behöver vara något konstigt. Men det beror ju på varför han ringer och när? Vad vill han prata om? Hur ofta ringer han?

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

[Mazamizari]
0

Det är min fjärde termin som precis har börjat och min handledare är den enda handledaren jag haft. Jag har haft honom sen termin ett, för idén är att man ska ha en och samma VFU-förskola under alla år så att de kan se ens utveckling. Så jag har känt honom i ett och ett halvt år nu.