Studier iFokus

Studier

Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 1073 ggr
LLLINN
0

UU eller SLU?

Hej! Går i trean på gymnasiet och tankarna kring högskola snurrar ständigt… Om jag inte skulle komma in på veterinärprogrammet kommer jag läsa biologi, men är kluven kring vilken skola jag vill gå på isåfall!

Tror jag vill studera i Uppsala (bor i Stockholm, vill bort därifrån men är ändå hemmakär heh..) men då är frågan: Uppsala Universitet eller SLU? 

Jag är supertaggad på studentlivet med nationer och fester och allt, men är samtidigt en tjej som älskar landet och som kanske inte alltid vill befinna sig mitt i smeten av allt utan vill kunna komma bort lite och ladda batterierna, om ni förstår. 

Vill komma till ett ställe med studiemotiverade människor samtidigt som jag inte vill att det ska vara för mycket fokus på höga prestationer..

Och justdet! Har en hund som jag kanske kommer vilja ha med mig i perioder, har förstått att SLU kan passa lite bättre för husdjursägare av olika anledningar??

Vad tror ni? UU eller SLU, eller kanske något helt annat?? 

Tack på förhand :)

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Achatina
0

Har en kompis som läser till biolog (grön) på högskolan i Kristianstad som bor i studentrum och har hund. Fast skolan har nog inga nationer, alls, vad jag vet i alla fall. Pluspoäng är att det är nära naturen.

Av dina alternativ hade jag nog kört på SLU dock.

Terra Australis
1

Jag hade nog valt SLU, studentlivet blev jag snabbt trött på; under mina studier på 80-talet.

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Achatina
0

Med tanke på hur taskig arbetsmarknad det är för biologer hade jag nog sökt till svenska och utländska veterinärprogram för att få plats någonstans.

LLLINN
0

#3 Framtidsutsikterna för veterinärer är också rätt mörka tyvärr, men eftersom dessa två jobb är de enda jag någonsin känt någon riktig lust till kommer jag trotsa statistiken och följa hjärtat! 👍

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13