Studier iFokus

Studier

Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 1763 ggr
Katarina97
2016-01-07 00:33
0

Högskoleprovet

Någon som varit "VIP-medlem" på hp guiden? Jag satsar på högskoleprovet och vill verkligen höja mitt resultat och det verkar som att många som använder hp guiden höjer sitt resultat ganska mycket. Men det är ju så jädra dyrt så det jag undrar r om det verkligen är värt det? Det finns ju flera gratis sidor där man kan träna på hp så vad är det som gör hp guiden så mycket bättre? Någon som testat och tyckte du det var värt pengarna? Har  ni några andra tips på hur man kan träna inför högskoleprovet?

Paxxie
2016-01-07 00:59
1

Har inte använt HP guiden så kan inte kommentera ang. det, men har några andra tips som kanske hjälper!

När jag pluggade för HP köpte jag Högskoleprov-appen (tror den kostade typ 39 eller 59 kr.) Där kan man göra kortare versioner av alla prov, utom LÄS och läs-delen på ELF. Förklaringarna för svaren är ganska sämst ibland men det ger ändå en bra ide för hur frågorna är utformade, tycker jag. Jag brukade göra ORD provet varje gång jag hade tråkigt, går hur fort som helst och man lär sig faktiskt en del ord.

Sen använde jag mig mycket utav matteboken.se, de har en del där de visar exakt hur de löst matematikfrågor på de tidigare proven vilket är guld värd. Kan också vara smart att repetera Matte A rent generellt, främst formler är bra att kunna.

På Studera.nu kan du även göra gamla HP prov vilket är jättebra träning, speciellt om du kör med tid. Mitt största misstag var absolut att jag inte tänkte på tiden tillräckligt mycket vilket gjorde att jag knappt hade tid för de sista frågorna på matematik-delen.

Marieangelica
2016-01-08 06:16
0

Jag använder mig utan HSP-böckerna från högskoleprovet.se. Tycker dom är kanon då man både får övningsuppgifter likt dem som kommer på provet samt även tips på hur man löser dem.