Är det så ont om lärare..
att man nu måste anta barn på lärarutbildningen?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vi fick hem ett. Förstod inte mig på det först haha…
Jag har sökt till lärare två gånger och inte kommit in för det är så många som söker så snarare antagningsplatser det finns för få för :P haha
"2 Det måste verkligen tagit på ditt självförtroende när dessa fick gå före dig. 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nah är väl okej, efter lite mer coaching så är jag sugen på att bli språklärare istället :) Sökte grundskollärare f-3 och 4-6 utan någon som helst - Antagen, i sikte haha :P så självförtroendet är kvar haha, bara jobbigt att man inte kommer någon vart just nu, att man är klar för att komma in på högskola men inte kommer in, för vill sätta igång! Är ju faktiskt 4-5 års utbildning :3
Inte många som är kvar efter ett tag på utbildningarna. 2/3 av vår klass är puts väck nu med något år kvar.
De flesta hoppar av när de ska börja med andra-ämnet och inser att det är för jobbigt eller nåt.. det är kanske en dålig strategi att tvinga på folk fler kompetenser? En kortare utbildning med fokus på det ämnet man faktiskt vill jobba med hade kanske gett fler färdigutbildade lärare?
Snart praktik igen och jag måste hålla historielektioner trots att jag egentligen bara vill jobba med bild. Är väl ok för mig, funkar rätt bra. Men känns lite onödigt.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.