Hjälp!!
Har psykologiprov om en vecka!Kan inte ta mej till nåt när jag läser….
Kan nån ge mej enkla små tips?
Är utbränd så inget fastnar ju…..
Tack!
Är du utbränd är det nog viktigare att du tar det lugnt än att du klarar av ett prov. Ju längre du pressar dig desto längre kommer det att ta att komma igen. Har du otur kan det ta åratal.
Vänliga hälsningar
Niklas
är det ett enklare prov så kör med bilder.
du memorerar texten å lägger in den i minnet med en bild till el händelse.
hoppas du förstår hur jag menar.
jag kunde alla svar på ett prov men fick inte fram svaren till ord, det bara hakade upp sej i hjärnkontoret, tydligen gick hela kontoret på kafferast
iallafall så mindes jag hur sidan såg ut i boken där svaret fanns, sidnr å i vilket stycke.
skrev ner den infon, förklarade för läraren när jag lämnade in och fick några dar senare göra provet muntligt å då gick det mkt bättre.

oki tack……….inlägg nr 2
inlägg nr1…..nej,det kanske inte är så viktigt…..men eftersom jag hatar å skylla allt på satt jag är utbränd så vill jag klara det för att stärka min självkänsla….och jag begär varken vg eller mvg i betyg….utan bara ett g.Och jag tycker att det skulle vara roligt att klara det…..skulle jag tänka som du råder är det väl ingen mening med att läsa….
Jag tänkte mest att om du blir ett kolli senare, för att du inte vilar, kanske det inte spelar någon roll om du höjer självkänslan just nu. Den blir garanterat bättre när du är frisk.
Vänliga hälsningar
Niklas

Visst,har varit ubränd i tio år å nåt som inte hjälper mej iallafall är å vara oföretagsam…..men tack för tipset….
Okej, du vet förhoppningsvis bäst vad som fungerar för dig.
Vänliga hälsningar
Niklas