Studier iFokus

Studier

Etikett03-gymnasiet
Läst 1288 ggr
nadilda
2015-12-01 14:54
0

Linjär algebra

Jag läser andra året natur på gymnasiet, snart börjar det bli dags för oss att välja individuella val och programfördjupning till årkurs 3. Innan har jag varit helt säker på vad jag ska välja, planen har varit att som i-val välja en lite "lättsammare" kurs eftersom jag ändå kommer klara av att få full merit. Det har då funnits en kurs som jag varit lite sugen på, fotografisk bild 1, men ju mer jag tänker på den desto mer känns det som om jag kommer tycka det är tråkigt.

Min skola erbjuder universitetskursen linjär algebra som möjlighet att läsa under trean i samarbete med Lunds universitet. Jag älskar matte och planerar absolut att läsa några mattekurser på universitet sedan, om inte annat bara för skoj skull. Detta är ju dock definitivt inte en lite "lättsammare" kurs. Ska ju orka med att läsa den parallellt med matte 5, fysik 2 och massa andra kurser. Jag är inget "genibarn", men har aldrig haft svårt för matte heller och har god möjlighet att få hjälp hemifrån. Min fråga är då, har någon här läst linjär algebra? Hur tuff/tung kurs är det?

Ska absolut prata med min mattelärare om det, men vill gärna höra lite om folks egna erfarenheter.