Studier iFokus

Studier

Etikett03-gymnasiet
Läst 849 ggr
nawalmousa
1

Inlämning, hjälp!

Hjälp!

Det är så att jag har en inlämning och det är en fråga jag fastnat på, frågan går till såhär ; "Hur ser samhället och naturvetenskapen på de olika sexuella relationerna?" och det är så att ja vet på ett ungefär hur samhället ser de på men vet ingenting om hur vetenskapen ser de på.. så då undrar jag om de är nån här som kan de och hjälpa mig med de?

Tacksam för alla svar och idéer som ni delar med er:)

n00bArtWork
2

Frågan är VILKA sexuella relationer? De hetrosexuella, de homosexuella, mänskliga njutningsbara eller majoriteten av djurens enda reproduktiva?

hannaj98
2

Det enda jag kommer på om hur naturvetenskapen tänker på det, är väl att det är fördelaktigt om man ser utifrån evolutionen, att män dras till kvinnor och tvärtom. Eftersom det är så man förökar sig. 

Vilket ämne är det du fått uppgiften i?

nawalmousa
0

#1 Det jag tror är att de är alla sorters mänskliga relationer då det också är på hur samhället ser de..

nawalmousa
0

#2 det är natur/naturvetenskap:)

Officielle
0

Förstår inte riktigt hur man skulle se på olika sexualitet från ett naturvetenskapligt perspektiv , håller med #2 och att det handlar om att föröka sig.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

VildaVittra
0

#2 Inte bara. För homosexualitet dyker även upp i djurvärlden, och då speciellt i täta populationer (överbefolkning). Så homosexualitet är definitivt något som är accepterat ur ett naturvetenskapligt perspektiv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus