Engelska 7
Funderar på att läsa engelska 7 men har hört att kursen beskrivs som "den svåraste". Kan någon som gått engelska 7 berätta hur kursen var?
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Det beror ju helt på om du bra på engelska sedan innan eller vad du har för tidigare erfarenheter.
Jag gillade engelska 7 och tyckte att det var hyfsat enkelt. Men då tycker jag mycket om engelska också.
#1 Tycker också mycket om engelska och tycker att jag har rätt bra kunskaper.
Det som oroar mig är att alla säger att det är mycket muntligt inför klassen vilket är ett litet problem för mig.
2# Jaha du tänker så. Jag gjorde inte en enda muntlig inför klass redovisning. Jag pluggade på distans så det muntliga jag fick göra fick jag göra med min lärare.
#3 Okej, ska försöka fråga nån SYV eller något på skolan, tack för hjälpen! 🙂
Jag tyckte själva kursen var flummig och allmänt konstigt. Det enda vi gjorde var redovisa, prata i grupper eller köra lekar. Jag har väldigt svårt att prata inför människor så det var väl det som var svårt, men tills slut orkade jag inte vara bry mig. Visst vi övade mycket på prata, men bättre blev inte min engelska. Det enda kursen var värt var meritpoängen.
Jag tror det beror mycket på både vilken skola du går på och vilken lärare du har. Vi har i alla fall två engelska 7 klasser på min skola, och det är väldigt olika hur svårt eller hur mycket vi har att göra. Min klass har det rätt lugnt, gör det vi behöver under lektionstid, får även tid över till annat. Men den andra klassen får väldigt mycket övningsuppgifter att göra som rättas. Så ja, det beror på.
Lite efter kanske men jag gick engelska 7 i hopp om att lära mig något och kanske till och med få en bättre engelska, jag tyckte att engelska 6 var lätt och jag fick bra betyg och allt. Inget kunde ju gå fel, eller? hahhhhha, satan i hela jäkla gatan vad svårt det var! Vi hade väldigt mycket historia och litteratur, något jag tycker är skittråkigt. Det var mycket muntligt vilket gjorde att jag failade även där då vi var två klasser som inte kände varandra överhuvudtaget.
Nä, inte alls roligt. Men jag föreslår att man gör ett försök och testar, fungerar det inte så kan man alltid hoppa av.
Min engelsklärare skrev "f*ck engelska 7" i min studentmössa haha!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag läste engelska 7 via hermods. Det mesta var att läsa läsa läsa och skriva lite grann. Tyckte den var jättelätt, och tyvärr lärde jag mig inget direkt. Men jag fick bra betyg i alla fall ^^