Studier iFokus

Studier

Etikett03-gymnasiet
Läst 1752 ggr
Linneahorse12
0

HJÄLP!! naturbruksprogrammet!

Hej! jag har letat i alla mina gymnasietidningar men det år SÅ himla många att gå igenom. Ändå hittar jag inte vilket antal poäng man måste ha för att komma in på den linjen jag vill. Jag vill gå naturbruksprogrammet inriktning djur, sedan vidareutbilda mig mot hästskötsel och ridning. Någon som kanske gått den linjen eller vet ungefär hur många poäng som krävs? Skulle vara otroligt tacksam för svar!

Emel
0

Beror på vilken skola det är men generellt krävs det inte så höga poäng till naturbrukslinjer. 

Vad har du för poäng nu?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Linneahorse12
0

Vill nog gå på strömma eller realgymnasiet. Det är något år kvar innan jag ska bestämma mig så nu är mina betyg inte bäst då jag går första året på högstadiet. Men vill ändå ha ett hum om poäng oså för att kunna höja betygen så jag har dem poängen sen i nian . nu i sjuan har man inte heller läst alla ämnen. Mitt mina poäng nu är  190

Potatisen
1

Generellt sett är det bra att komma över 200 poäng. Jag googlade din linje och även om jag inte hittade dina skolor, verkar poängen liggar runt 215 poäng.

Fridaaaa
0

Beror på skola 
När jag gick naturbruk (gick ut 2009) krävdes det inte höga poäng på min skola

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
0

Tror att naturbruksprogrammet har väldigt låga krav på poäng, bland de program som kräver lägst faktiskt. De flesta brukar lätt komma in, även om man bara har E & F, det är iaf mina erfarenheter och vad jag hört av folk som går där.

Lia
0

Det bästa är nog att fråga syon på antingen din skola eller på skolan du vill gå på. Då får du ett exakt svar :)