Studera på distans - utomlands
Hej,
Jag funderar på om det är möjligt att studera på distans bara i några månader. Har nära bekanta i Asien och vore roligt att få åka dit en längre tid utan att behöva hoppa av studier eller pausa. Jag tänker mig 2-3 månader. Alltså blir det typ 1 kurs.
Jag har läst en distans kurs innan jag började mitt program, men då var man tvungna att komma dit under helger. Vilket inte skulle vara möjligt nu i så fall.
Någon som gjort något liknande?
Vet jag borde ta kontakt med syv, men vill gärna höra med någon här först :)
~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~
Jag har studerat på distans, och ett fåtal kurser har krävt personlig närvaro. Men vi som inte kunde komma fick en extrauppgift att göra istället.
Det finns distanskurser helt utan möten. Allt man gör är att plugga själv och göra uppgifter. Jag har läst en del på distans och i en del kurser har jag haft kurskamrater som inte har bott i Sverige. För en del vet jag att det blev jobbigt när vi hade obligatoriska föreläsningar och annat online eftersom tidsskillnaden gjorde att det kunde vara väldigt sent eller tidigt hos dem

Beror helt på kursen ifall det är några möten eller om allt kan ske på distans. Kolla upp med kursansvarig eller läs i kursbeskrivningen så bör du få reda på det :)
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
Tack så mycket för alla svar :)
Kommer ha frivilliga kurser om 1-2 år så ska kolla upp om kan välja någon som är på distans.
~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~