Studier iFokus

Studier

Etikett: 05-studieteknik
LĂ€st 1959 ggr
H-lena
0

Hitta motivationen igen!

Hej alla! đŸ™‚

Jag tĂ€nkte frĂ„ga er hĂ€r om ni kan hjĂ€lpa mig med en sak. Jag Ă€lskar att plugga egentligen men jag har tappat lusten och orken men framförallt motivationen kan man vĂ€l sĂ€ga sen förra veckan. Jag pluggar pĂ„ universitetet, lĂ€ser fysik och skrev min första tenta förra veckan och sen dess har jag varit helt slut och knappt orkat röra mina böcker. Jag har bara ingen lust alls! Innan tentan sĂ„ pluggade jag verkligen massor, eller ja, jag kunde ha pluggat mer men jag var vĂ€ldigt orolig och stressad inför den tentan och sen efterĂ„t sĂ„ hade jag fortfarande kvar en del oro i kroppen och ville bara fokusera pĂ„ att slĂ€ppa den. Men kursen tar ju inte paus bara för att man skrivit en tenta utan jag behöver ju plugga för att hĂ€nga med. Jag tycker Ă€mnet vi börjat med nu Ă€r vĂ€ldigt ointressant och det bidrar ju till min ovilja att sĂ€tta mig och plugga. Dessutom Ă€r förelĂ€saren vĂ€ldigt flummig och inte alls lika bra som den förra..

SÄ har ni nÄgot tips pÄ hur man ska komma igÄng igen? Supertacksam för svar!!

Wony
0

Jag Ă€r i lite samma sits, fast nu Ă€r det bara en vecka till nĂ€sta tenta, och jag Ă€r verkligen helt omotiverad. Har dessutom hört av andra att det Ă€r en ganska svĂ„r delkurs vi ska ha tenta pÄ  Men orkar bara inte ta tag i det!

Magi-cat
0

Den dÀr motivationen, eller inspirationen, kommer och gÄr

Det enda man kan göra Àr vÀl att bara ta tag i det, antingen man kÀnner för det eller inte. AvsÀtta tid helt enkelt. NÀr man vÀl börjat gÄr det lÀttare och lÀttare. Det kanske inte Àr sÄ svÄrt eller trÄkigt som det verkar?
UngefĂ€r som nĂ€r man ska skriva nĂ„got och inte hittar nĂ„gon bra början och det stĂ„r still i hjĂ€rnkontor och motivation. DĂ„ kan man börja pĂ„ ett stĂ€lle dĂ€r man kĂ€nner för det och det och resten ger sig sjĂ€lvt
Bara sĂ„ man kommer igĂ„ng. Det svĂ„ra brukar vara sjĂ€lva starten, det som krĂ€ver mest energi liksom

Lycka till! đŸŒș

"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
💓 SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen