Studier iFokus

Studier

Etikett06-tentor-prov
Läst 2691 ggr
H-lena
0

Tenta nästa vecka..

Hej alla!

Jag har två matteomtentor nästa vecka (läser matte på Universitetet) och jag har pluggat i princip hela sommaren. Ändå känner jag mig inte helt redo, jag är så fruktansvärt trött men samtidigt stressad och nervös. Kan inte sova, allt jag tänker på är "tänk om jag inte klarar det den här gången heller?" osv. Pluggar varje dag, nästan bara på gamla tentor. Har tio stycken som jag har pluggat mest på, vet inte om det räcker. Talen är ganska olika från tenta till tenta. Fruktansvärt jobbigt är det. Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt just nu, allt bara snurrar. Det är inget som jag är helt hundra procent säker på, utan kan det mesta halvbra. Jag har en tjej som hjälper mig med matten men det mesta måste jag ju göra själv. 

Finns det någon som har något tips på hur man överlever? Jag tror jag dör om jag inte klarar tentorna denna gång heller, speciellt salstentan som är hemskt. Alla tips är välkomna! Behöver alla tips och all energi jag kan få!

Mvh Helena

Magi-cat
1

Har inga tips att komma med, H-lena, mer än vad du redan gjort! Det skulle i så fall vara att koppla av lite, du har slitit som bara den och det är bra att vila upp hjärnan lite innan tentan. Var inte för sträng med dig själv, det är dags för belöning nu! 🏆🎂🎁

Det går säkert bra, och hur det än blir kan du vara nöjd med dig själv för du har gjort allt!

Skickar kram och håller tummarna!🤗🌺✨

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

H-lena
1

Åh tack så mycket! Magi-Cat! Ja du har helt rätt, borde koppla av lite. Det känns ändå som att jag är ganska så redo nu, måste bara kolla igenom några saker till. Ja du har helt rätt, nu är det dags för belöning! 😃

Jag hoppas du har rätt! Men om det går dåligt så blir jag inte glad för då känns det som att "ja men om jag inte ens klarar den efter att ha pluggat i flera månader hur ska jag då klara den?" typ. Så därför MÅSTE jag klara den för min egen skull mest egentligen. Men vi får se!

Tusen tack! 🤗

Magi-cat
0

Hur har det gått för dig H-Lena? 🙂🤗

H-lena
2

Det har gått jättebra!! Klarade båda två och det känns så himla skönt, kan knappt fatta det! Väntar bara på at betyget ska registreras och då kommer de äntligen kännas på riktigt. Tusen tack för pepptalket innan! :)

Magi-cat
0

Jag visste väl det! 🙂Grattis!! 🌺🏆🎂

Det här har du med dig till nästa gång, att du vet att det går! Grattis än en gång!

Sehvrin
0

#4 Bra jobbat!

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

H-lena
0

Tack båda två! Ja precis, det ger väldigt bra självförtroende! Nu gäller det att hålla kvar det och kämpa på! 😃😉