Studier iFokus

Studier

Etikett06-tentor-prov
Läst 1355 ggr
Wistyl
0

Kört fast i examenskrivande

ÅÅ. måste bara skriva av mig lite.. jag ska lämna in min uppsats nu på fredagkväll.

jag studerar på högskolan och har skrivit väldigt mycket men just nu idag så verkar jag ha kört fast.. jag vet inte hur jag ska komma vidare. dessutom så får jag känslan av att min handledare inte tycker att jag jobbar tillräckligt bra. jag frågade henne om hon trodde att jag skulle fixa det här och fick svaret. gör som jag skrev så gör du det.. men jag fattar inte alltid vad hon menar och då känns det som att hon bli irretarad över att jag inte fattar.

Vet inte riktigt hur jag ska gör nu. känns som att ingen tror på att jag fixar det. i går så kändes texten helt okej men idag så känns det som att jag skulle kunna radera alla 40 sidorna och skita i att ta examen. jag tittar på texten och sedan kommer jag på något annat som är roligare att titta på så skriver jag ingenting istället.. jag tror jag behöver lite pepp just nu….

Linnea
0

Jag lämnade in mitt examensarbete igår. Min handledare och jag har inte riktigt haft samma åsikter hela tiden även om han kommit med flera väldigt bra förslag. Jag satt bara fast lite i början, det är sjukt svårt att börja.. och sen lite i mitten typ sen har det gått som på räls. Men jag blev inte riktigt färdig känner jag..

Nu vet jag inte vilken skola du läser på men vi lämnade in igår, redovisar nästa vecka och sen har vi en vecka på oss att komplettera och rätta fel innan slutliga inlämningen plus att min lärare säger att nästan ingen klarar examinationen direkt utan alla får tillbaka sina arbeten minst en gång för att fixa smågrejer.

Ifall ni har det likadant så är det ju inte hela världen om arbetet inte riktigt är klart nu.

Lämna in så får du se hur det går. Du lär ju kunna komplettera och lämna in igen.

Jag hade ett ämne som jag kunde en del om sen tidigare plus att jag tycker att det är sjukt intressant så jag har lagt ner 1000 gånger mer tid på denna kursen än på nån annan. Har man ett "svårare" ämne så är det ju lite jobbigare.

Skynda långsamt så går det fortare.

Wistyl
0

Hejsan tack för svar problemet är bara det att det som min handledare vill att jag ska skriva nu måste jag skriva för att överhuvudtaget få lova att ventilera den. hon vill att jag är noggrannare i mitt resonemang i diskussionsdelen men man blir ju så blind på sin egen taxt att man inte ser hur nogrann eller inte man är. 

Om jag inte får ventilera den i början på juni så känns det som att luften kommer att gå ur mig och då kommer den kanske inte alls att bli klar.

Linnea
0

Du har ingen kompis du kan skicka den till som kan läsa den och ge input? Det borde ju inte vara handledaren som avgör om arbetet är godkänt, det är examinatorns uppgift.

Det som din handledare vill att du skriver, tycker du inte att det passar in eller varför vill du inte skriva det?

Min handledare verkade fokusera på lite fel grejer emellanåt.

Skynda långsamt så går det fortare.

Wistyl
0

Ibland känns det som att hanlderaen tror att man skriver en doktorsavhandling… det är inte det att jag inte vill skriva det jag fattar inte riktigt vad hon menar. men jag ska testa att skicka iväg den till mamma.