Studier iFokus

Studier

Etikett03-gymnasiet
Läst 2717 ggr
Weima
0

Gymnasium med internat!

Hej!

Jag ska göra ett omval för gymnasiet om homeopatin gör mig fri från allergin! Hoppas! :D

Jag vill bli djurvårdare av något slag! Jag har tidigare läst hundsport på Forshagaakademin, men det var inget för varken mig eller min hund. :(

Jag letar efter en skola med något slags boende. Gärna med inriktning på djur men vet ni andra gymnasium som uppfyller mina två krav- så skriv! :D

Här är mina två krav:

Boende MÅSTE finnas!

Hund på boendet MÅSTE vara tillåtet

Kom med förslag! :D :D

Ceratico
0

Himmelstalundsgymnasiet i Norrköping vet jag har boende och tillåter hund, men vet inte hur de tar emot utomstående från kommunen.

Lizelda
0

Naturbruk i Dingle kanske?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

fuzzie
0

Hur långt kan du tänka dig att flytta för att studera? Det finns ju uppe i norrland med. 😛

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Ceratico
1

Kom på att munkagårdsgymnsiet i halland också har internat! :)

Weima
0

Hur långt som helst! Spelar ingen roll vart det ligger, kanske inte kiruna bara :P

fuzzie
0

#5 Jag gick på ett gymnasie i västernorrland där jag inte har fullföljt mina studier och kommer förmodligen att göra klart dom till hösten. Men gymnasiet är inte det bästa om man säger så men det funkar, så frågan är ju hur pass höga krav du har? 

Du kan ju PM:a mig om du vill veta mer om skolan då det kanske är dumt att hänga ut den lite halvt hehe 😉

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Velinga1984
0

Jag vet inte om det är ändrat nu men när jag sökte gymnasium för många år sen så fick man bara ha med hund i första hand om man gick i årskurs 3, sen i mån av plats till årskurs 2 och sen till 1or.

De ställen jag sökte hade bara ett visst antal platser för hundar. Jag fick därför avtacka till min stora förtvivlan i många år 😕

Agnez94
0

Svalöfs gymnasium (vet dock inte med hundar, maila och fråga!)

Bollerupgymnasium  (hund tillåtet)

Båda ligger i skåne.

[Humlan27]
1

Här finns en länk med massa info om naturbruk gymnasium i hela landet, vissa med internat och hundtillåtet 😉

Länk: http://www.naturbruk.se/redirect.asp?p=1368

MatildaSjöberg
0

Strömma naturbruk, Dingle 😃

[Justie]
1

Jag rekommenderar starkt Svalöfs Gymnasium! Jag tar studenten från djursjukvårdslinjen där nu till sommaren. :)

Finns internat och man får ha med hund (som kan lämnas ensam), dock inte valp!

Dierpmis
0

Ingelstad naturbruksgymnasium :) Har för mig att man fick ha med hund där

http://erjfoto.se/

Haztparken
1

Örkelljungas Hundgymnasium! Finns boende/internat och man får självklart ha med sin hund! :)