Distansstudie tips sökes!
Ska börja studera på distans, vad är era bästa tips för att klara studierna? =)
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Börja i god till, läsa igenom sidorna på riktigt, göra alla "testa dig själv"/frågor som finns i boken och även om skolan har några på sin hemsida (min har det). Glöm inte anteckna frågorna på datorn (alltså gör dem inte muntligt) så när du ska plugga inför prov så kan du bara läsa igenom sidorna och dina svar och frågor.
Första ämnet att läsa nu blir svenska 3, har redan läst igenom bäckerna 3 gånger =P fast jag inte börjar förns 22a!
/Josefin
Om du känner att du inte riktigt kan koncentrera dig om du sitter hemma så gå någon annan stans. Och om du känner dig trött när du läst länge så lägg undan böckerna en stund och gå runt lite eller gör gör något annat en liten stund. 10 min kanske.
Självdisciplin är viktigt att ha :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#3 Kan vara på skolan om jag vill, men ingenting jag tänkt göra om jag inte känner att jag verkligen behöver byta miljö. Kommer att studera via hermods och de delar lokaler med ett gymnasium, så lite rörigt!
/Josefin
#4 Okej. Jag har också läst med/hos dom :P Där jag läste hade dom en liten avdelning på ett högstadie :P
Okej, nej de är bara förslag. Men jag anser att om man känner sig rent för distraherad av att sitta hemma så måste man bort. Jag gjorde själv felet att bara va hemma och det ångrar jag lite nu … Man behöver ju inte gå till "skolan" man kan sätta sig på ett bibliotek eller något bara :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Jag har NTI elever, distans studerande som på olika sått har svårt för "självstudier". Det är som Leemland skriver, hemmiljön är inte en bra studiemiljö om man har andra familjemedlemmar i närheten. "Student korridor" och ensamboende är lättare. Och nästa störning som tillkommer är mobilen och datorn. Orsaken till att dom "valt" distans kurser via NTI är att kommunen inte har tillräckligt med lärare o lokaler för "vanlig" undervisning. Regeln är; har man svårt för ett ämne ska man välja reguljär undervisning.