Studier iFokus

Studier

Etikett19-studieflykt-off-topic
Läst 1520 ggr
JustMySelf
0

Sommarjobb som student

Jag är 19 år och universitetsstudent, har läst psykologi och sociologi en termin vardera. Är nu lite sugen på att söka sommarjobb och det börjar ju bli dags, men vad för typ av sommarjobb kan man få innan man är utbildad? Har tidigare jobbat mycket med barn så ett sådant jobb borde jag inte ha så svårt att få, men brukar förskolor och liknande ha sommarjobbare?

Och förutom barnrelaterade jobb, vilka brukar anställa outbildade? Caféer, butiker kanske? Många vill ju ha ett sommarjobb relaterade till det man pluggar, men det är inte så viktigt för mig. Är trevlig och har lätt att prata med människor, är inte så intresserad av fysisk tunga arbeten som typ lager och parkarbete.

Så, någon som har tips på var jag ska börja leta? Behöver inte vara specifika företag men typ vilken typ av arbeten som kan vara värt att titta på. Är väldigt tacksam för tips :)

Calcifer
0

Du kan söka sommarjobb typ överallt. Från telefonförsäljare till ICA. Sen om du får dem är en annan fråga, att få sommarjobb är ingen enkel sak längre. I min stad var man tvungen att börja runt jul om man skulle ha någon som helst chans att få sommarjobb, i slutet av mars hade det varit försent. Men ja, sök på caféer, butiker, affärer, etc.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

VildaVittra
0

Ålderdomshem brukar vara ett hyfsat säkert kort och med de hjälpmedel som finns av idag är det inte vidare tungt heller (jämfört med när jag var ung).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus